Luchtige crackers

Ik heb wel eens eerder verteld dat ik altijd van de fases ben. Deze maand zijn luchtige crackers mijn ‘faseproduct’ (wat een woord, haha). Ik heb ze de afgelopen twee weken sowieso elke dag wel gegeten. Het zijn eigenlijk gewoon Cracottes, maar dan de goedkopere variant. Ik eet ze bij het ontbijt, maar ook als tussendoortje. En dan beleg ik ze het liefst met pindakaas of met geitenkaas, heerlijk! Bij de Lidl kun je maar één soort kopen, maar laatst zag ik bij de Jumbo ook een ‘luchtige crackers volkoren’ product staan. Die nam ik mee om eens te vergelijken!

Ik vergelijk:

Crispbread van de Lidl

Per 100 gram (dat zijn dus ongeveer 14 van die crackers):

  • 380 kcal
  • 3,5 g vet (0,7 g verzadigd)
  • 72 g koolhydraten
  • 4,2 g vezels
  • 13 g eiwitten
  • 1,63 g zout

Luchtige crackers volkoren van de Jumbo

Per 100 gram

  • 371 kcal
  • 2,8 g vet (0,5 verzadigd)
  • 71 g koolhydraten
  • 9,1 g vezels
  • 11 g eiwitten
  • 1,3 g zout

De prijzen zijn vergelijkbaar, allebei rond de €0,80. Bij allebei de verpakkingen krijg je 40 crackers. Ik eet er bij het ontbijt 2 tot 3 (met een stuk fruit, want die dingen wegen echt niks). Als tussendoortje neem ik er meestal ook 2, dus daar kun je best wat dagen mee doen!

Goed, qua voedingswaarde maakt het niet zo veel uit of je volkoren neemt of de gewone. De volkoren variant heeft iets meer vezels, maar minder eiwitten. (Dat maakt de pindakaas trouwens wel weer goed hoor!). Ik vind de gewone iets lekkerder en voor het volle gevoel maakt het voor mij weinig verschil. Ik ga dus gewoon voor de Lidl variant!

De volgende keer ga ik op zoek naar producten die iets meer verschillen van elkaar (qua prijs of voedingswaarde). Een vergelijking tussen wasa crackers en luchtige crackers is bijvoorbeeld al iets spannender.

Waar ontbijt jij meestal mee?

 

 

 

 

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. gerdiemar schreef:

    Eigenlijk laat ik de crackers altijd links liggen. Mijn lief eet elke dag één cracker van Wasa met kaas. En een sneetje roggebrood met stroop of jam.
    Zelf ontbijt ik met 1 glas water, 1 glas vitamineC bruis, 1 geperste sinaasappel, 1 bakje yoghurt met havermout, lijnzaad, notencruesli, 1 kop koffie.
    De cracottes nemen we mee als we gaan camper-en, is een lekker tussendoortje of lekker als lunchtoetje.
    Denk je dat ik de calorieën moet gaan tellen voortaan?

    Like

    1. feelgoed schreef:

      Lekker gevarieerd! Nee ga de calorieën voortaan alsjeblieft niet tellen hoor, nergens voor nodig :).

      Like

Plaats een reactie